Innlegg i Dagsavisen:

Extra-penger til russeprosjekt

Publisert 2005-05-20

13. mai hadde Dagsavisen som hovedoppslag: «Skandaleruss hyrer PR-byrå». Dette stemmer ikke. Russen har ikke engasjert noe PR-byrå i denne saken.
Ingressen inne i avisen følger opp: «Fyllefester, voldtekter og hærverk har gitt russen et frynsete rykte. Nå skal over 800.000 kroner fra Extra-spillet, som normalt ville gått til helseprosjekter, brukes til å bedre folks oppfatning av russen».

Sannheten: Russen har ikke fått en øre av disse pengene, det er Forbundet Mot Rusgift som har fått dem. Dessuten: Forebygging av ulykker, fyll, voldtekter, overgrep, hærverk, og livsfarlige knuteregler blant flertallet av alle 18-åringer er et helseprosjekt godt som noe.

Du kan lese hele innlegget i Dagsavisen.

Du kan lese skandaleoppslaget om saken i Dagsavisen.

Her kan du lese tilsvarende oppslag i Aftenposten og Dagbladet.

Her kan du lese Stiftelsen Helse og Rehabiliterings reaksjon på skandaleoppslagene.